Tak a je to tady, vyšla nám verze 1.2. Seznam změn je poměrně úctyhodný, i když už nic revolučního od 12w08a:
- Novy biom džungle, který má:
* má vlastní typ dřeva, listí a sazenic
* Zde se taktéž nalézá nový mob ocelot (divoká kočka), kterého lze ochočit použitím ryby na kočku domácí
* Po psím víně lze nyní šplhat, pokud se plazí po pevném bloku a není volně v prostoru
* Nový typ vysokého stromu (zasadit 4 saplings, použít bone meal..)
* Pro vygenerování džungle je třeba vygenerovat nový svět. Do starých se nebudou generovat
- Byla zdojnásobena maximální výška pro stavění. Nyní lze stavět až 256 bloků vysoko! (generátor světa se nemění, svět zůstává generován 0-128)
- Žebrříky mají zpět kolizní box (tzn. zadržují moby, itemy, vodu atd.)
- Dispensery se spawneggy spawnuji moby, namísto eggu, spawneggy jsou stackovatelné
- Mobové nyní s malou pravděpodobností dropují cenné itemy
- Vesničani pobrali rozum, mají obranu (nový mob Iron Golem) a děti, zombíci v noci pořádají nájezdy na vesnice.
- Půlbloky a schody lze nyní pokládat vzhůru nohama! Plus přidán do creative jeden nový kamenný blok.
- Všichni mobové pobrali trochu inteligence a již nebloudí bezduše světem. Jsou chytřejší a bez sebevražedných tendencí (neskáčou z útesů, do lávy, apod..)
Trailer
Trochu příjemnější změna pro majitele serveru že Mojang si nakonec nechal říct a snad už konečně
poskytne reálné api pro výrobu server pluginů a klient modů. Prakticky to znamená, že s 1.3 se už
nebude čekat měsíc na upgrade serveru, ale nové verze hry se budou koordinovat tak, že základní
pluginy budou pokud možno fungovat hned.
Technicky vzato to ale znamená, že Bukkit už nebude opensource – nebude již k dispozici zdrojový
kód a vývojáři budou svázáni API, které jim nadiktuje Mojang. V tuto chvíli to působí v jejich řadách
mnoho pobouřených reakcí, jak to dopadne se teprve uvidí.
Vyšel nový Recommended Build Bukkitu, bohužel taktéž s drastickými změnami pro pluginy. Například nefunguje nic z LogBlock/HawkEye/BigBrother – to jsou pluginy co bonzují, kdo kdy a jak změnil kterou kostku.
Souvisí to s přípravou na přechod na 1.2 a eventuální přechod na Mojang API – začlo se s „okrajováním“ starého kódu, který nebyl napsán lidmi ze „současného“ Bukkitu a celkově je z toho pozdvižení mezi vývojáři – predevším proto, že se tím znefunkční stovky pluginů, které dosud běžely bez problémů.
A co to znamená především pro hráče? V nastávajících releasech a možná už v 1.2 lze očekávat více problémů se servery než obvykle, než se dá všechno do pořádku. Na druhou stranu po tomto velkém třesku budou teoreticky další upgrady pro běžné hráče takřka neviditelné, až na nové možnosti ve hře, samozřejmně.