Minecraft Server

Voxran.fr - Lien Accueil
bez whitelistu!

Novinky z Mincecraftu


Notch opouští Minecraft

Markus Personn alias Notch, oznámil, že místo hlavního vývojáře Minecraftu opouští a předává jej Jensu Bergenstenovi, který je jeden z jeho spolupracovníků pracující pro Mojang.

V rozhovoru s Gamasutra uvedl, že na Minecraftu rozhodně pracovat nepřestane, jen se omezí, dále řekl že je třeba se posunout dále a právě Jens je ten pravý, pro další vývoj.

Takže s budouvnost Minecraftu má v rukou Jens, doufejme tedy, že bude stejně dobrý jako Notch, ne-li lepší.

Adventure Update – Shrnutí

Již brzy se nám otevře brána do nového světa, do zcela jiného Minecraftu, žádná kostka již nebude stejná. Za několik dní vyjde dlouho očekavaný update, update referovaný jako Adventure Update s číslem 1.8. Protože za několik dní začne prezentace Mojangu na PAX ohledně 1.8, chtěl bych sepsat kompletní seznam věcí, co se týče 1.8. Jdeme na to… (čtěte více)

 

Fixy a Změny:

  • Shift+Click na itemy bude fungovat správně.
  • Budou přidány šťítky na itemy.
  • Glitch při kterém redstone obvody, nefungovaly po „/time set x“ bude v SMP (Survival Multiplayer) opraven.
  • Uživatelé, kteří položily leaf (listový) blok se nerozpadne.
  • Mraky již nebudou procházet budovami.
  • Déšť a sníh se budou rendrovat rychleji.
  • Zombie mohou dropnout nový itemy místo peří.

Featury:

  • Néjméně 9 nových receptů.
  • Rozdílné herní módy.
    • Limitované létání v Creative modu.
  • Alespoň jeden nový mob.
    • Nový mob Enderman.
  • Nové featury v generátoru terénu, budou dostupné pouze v nových světch/chunkcých.
    • Volitelné NPC vesnice s farmami a s hranící města.
      • Možnost hráčů pronajutí pozemku ve vesnici.
      • Vesnice budou obsahovat NPC smitha s kovárnou, která využívá lávu.
    • Podzemní rokle, včetně kanonů, s římsami po kterých se bude moci chodit.
    • Pevnosti obsahující 4 nové bloky: Kamnné cihly, Kamnné cihly obrostlé mechem, Prasklé kamnné cihly a Železné mříže. (jména nepotvrzena)
  • Totálně nový, fraktálně-založený kód biomu.
    • Nový „Houbový“ biom, který bude obsahovat gigantické houby, jak hnědou, tak červenou.
    • Větší biomy.
    • Řeky protékající biomy.
    • Hlubší oceány.
  • Nový bojový systém
    • Kritické zásahy
    • Natahovací luky (čím větší nataženost, tím větší rána)
    • Animace hráče odrážejícího útok a animace útoku nepřátelského moba, možná více animací hráče.
  • Nové, více zajímavější farmaření s více možnostmi.
    • Mohlo by obsahovat strom kakaového bobz (Cocoa Bean) o kterém mluvil Jeb.
    • Sázecí dýně a melouny, kterou budou růst od stonku do maximální velikosti.
    • Výchova zvířat.
  • Nový systém jídla.
    • Jídlo vás již nebude léčit okamžitě, ale průběžně.
    • Status hladu.
      • Status hladu je volitelná volba.
    • Jídlo bude stackovatelný.
    • Jídlo budete konzumovat 1.6 vteřiny.
    • Animace konzumace potravin.
    • Zřejmě bude i zvukový efekt při konzumaci jídla
    • 5 nových jídel
      • Uvařené kuře.
      • Syrové kuře .
      • Syrové hovězí a steak.
      • Nový blok melounu, stále nepotvrzené jako jídlo
      • Vepřová kotleta má novou texturu.
  • Nové achievementy
    • Zabte skeletona šípem z 50m.
    • Ptrefte šípem měsíc.
  • Sprintování: Dvojitým stiskem talčítka pro pohyb dopředu se zvýší rychlost hráče.
  • Skleněné panely
  • Možná píchavé bloky
  • Šípy zůstanou po zásahu na mobovy
  • Branky k plotům

 

Tento příspěvek obsahuje SPOILER! Týkající se nového moba v nadcházejícím Adventure updatu. Celý článek po rozkliknutí. Ti co si nechtejí kazit překvapení, ať raději na nic nesahají a počkají si na nový update.

SPOILER!

A Notch pravil:

„Vyvolat v hráčích strach je jednoduché. Ovšem udělat to způsobem, který hráče nefrustruje a neotráví je o dost těžší. Shledal jsem to fascinujícím. Který druh strachu je zábavný a který už ne?

Jedno z největších designových rozhodnutí v Minecraftu je to, že všechny (tak dobře, většina) negativní věci, které ovlivňují svět nebo hráče se stávají poblíž hráče a měly by mu být jasné. A právě kvůli tomu vybuchují creepeři pouze v blízkoti hráče a proč se oheň po určité době přestává šířit. Souvisí to s tím, že nemám rád nepořádek v herním designu, kdy hráč nemůže vědět a ani nemá šanci zjistit, které rozhodnutí je správné. Nechci penalizovat hráče za věci, které nemůžou ovlivnit.

Minulý víkend jsem začal pracovat na novém mobovi, protože mě štval můj pomalý postup na částech kódu pro vesnice. Z nějakého důvodu jsem se proto rozhodl udělat strašidelného moba. Je temný, má dlouhé a štíhlé končetiny, pohybuje se velmi pomalu a je schopný zvedat a přesouvat bloky. Chtěl jsem, aby jej bylo možné vidět jen z dálky a abyste se jej báli, ale když jsem pak hru vyzkoušel, choval se jako obyčejná zombie. Byl tam zřetelný rozdíl mezi jeho strašidelným vzhledem a jeho zcela nestrašidelným chováním. Ve chvíli, kdy jsem zvýšil jeho rychlost a poškození, které je schopný udělit, stal se z něj tužší protivník a já jej začal respektovat. Ale nebyl vůbec strašidelný ani děsivý.

Tak jsem se trochu zamyslel nad tím co vlastně slovo „strašidelný“ znamená. Došel jsem k závěru, že je to více o tom předcházet tomu, aby se něco stalo než o tom smiřovat se s věcmi, které se už dějí. Pokud víte, že se může stát něco špatného, pokud něco špatně uděláte, začnete přemýšlet nad tím co děláte a to může věci udělat strašidelnějšími.

Udělal jsem jej tedy pasivním dokud se nepodíváte přímo na něj. A bylo to děsivé. Najednou jsem mohl dojít přímo k nim (jsou tři metry vysocí) a po očku je sledovat jak přesouvají své bloky po okolí. Ve chvíli kdy jsem se však podíval přímo na ně, zaútočili. A když píšu „přímo na ně“ tak myslím přesunutím křížku přímo na ně. Můžete je vidět na vaší obrazovce a dívat se na ně v reálu, ale jakmile se na ně podívá váš herní charakter, boom.

(Nové varování, přichází část s tím co OPRAVDU budou ty potvory dělat. SPOILER!)

A stejně to bylo víc děsivé než strašidelné. Bylo to jako lekačka ve filmu. Víte, že se to může kdykoli stát, ale když se to konečně stane, stejně vás to trochu poleká. Chtěl jsem něco více psychologického. Takže abych opravdu oživil nápad, že zírání na ně není dobré, nastavil jsem Endermany tak, aby se zastavili a otočili na hráče když se na ně podívá. Dokud se na ně budete dívat, budou stát naprosto nehybně a zírat přímo na vás. Jakmile se ale podíváte jinam, rozběhnou se (velmi rychle) proti vám.

A také se umí teleportovat. Pokud jsou příliš daleko na to, aby se k vám dostali v krátkém čase, každou vteřinu se teleportují. Pokaždé se pokusí teleportovat na místo které vidíte. Nechci hráče příliš zmást, aby věděli co se děje.

Ve chvíli kdy zaútočí víte, že to byla vaše chyba. Pokud se na některého z nich omylem podíváte, můžete se na ně dívat dále, abyste přišli na to jak se s ním vypořádáte, ale zároveň víte, že ve chvíli kdy se na něj přestanete dívat, velmi rychle vás dostihne.

A to, mí přátelé, je děsivé. Možná příliš děsivé.“

Ti co dočetli poctivě až sem se ochudili o jedno z nejzajímavějších (a nejděsivějších) překvapení. Možná to některým z vás ušetří prvotní šok. Však infarkt může dostat někdo jiný.

Co si myslíte o novém mobovi zvaném Enderman? Budete odteď hrát na „peaceful“ a bát se každého štěknutí vašeho věrného psa? Nebo se neohroženě postavíte každému Endermenovi, který vám bude stát v cestě i mimo ni?
Jeb zveřejnil obrázek upečeného kuřete, je to jedno z nových jídel. Na obrázku si mužeme všimnout, že se trochu změnil interface (rozhraní). Přibyli nové položky, ta vedle života zřejmě ukazuje status hladu a ta mezi inventářem a životem je zřejmě exp. bar, který zobrazuje postup vašich zkušeností. Na druhém obrázku mužete vidět, že se o dost změnil strop mapy, možná to souvisí se „Sky dimension“, který v kódu hry „přebyvá“. A niní se už mužete podívat na nové obrázky.

 

  • Minecraft na PC vyjde na podzim a bude stát 20 euro. Minecraft pro Xbox vyjde v zimě, cena ještě neni známa. A Minecraft pro Xperii Play vyjde taktéž v zimě a bude stát 6.99 dolarů.
  • Adventure Updatu se zřejmě těchto prázdnin nedočkáme.
  • Beta 1.8 bude obsahovat natahovací luky, čím větší natažení, tím větší rána.
  • Beta 1.8 bude obsahovat melouny a dýně, které budou růst na stonku do maximální velikosti.
  • Nový obrázek z 1.8, mužete vidět podzemní rokle „spojené“ s pevností. Všimnout si mužeme nových textur a železných mříží.

2011-07-11_15-17-02

  • Nový achievement (určitě ne jedinný) zastřelit Skeletona z 50m v Beta 1.8.
  • Beta 1.8 přinese také i nové zvuky.

 

Enderman

Výskyt

INFORMACE

Je 3 metry vysoký, černé barvy dlouhé ruce a nohy, dokáže přenášet kostky.Pokud se mu podíváte do oči zmrazí vás a portne se na vás a zaútočí, abyste mu utekli nesmíte se mu dívat do očí jinak zůstanete zmrazeni.Pokud se na něj podíváte z dálky rozběhne se přímo k vám, nebo se začne teleportovat.